Missie in een fles.

Honest Tea-oprichters Barry Nalebuff en Seth Goldman vertellen over de weg die zij aflegden om van hun drank met missie een succes te maken. Een verhaal over doorzettingskracht, overtuiging, ondernemerschap en creativiteit. En: in de vorm van een graphic novel, want geïllustreerd door tekenaar Sungyoon Choi.

Het verhaal begint in 1997 zoals meer verhalen van entrepreneurs beginnen: Goldmann (Harvard en de Yale School of Management graduate) en Nalebuff (Goldmanns business school professor aan Yale) waren op zoek naar iets dat de markt niet bood. In een interview met de Amerikaanse onafhankelijke National Public Radio zegt Goldman ’Men had geen aandacht voor ons. Ze hadden het niet door. We zijn volwassen. We hadden een ontwikkelde, volwassen smaak. We waren niet langer de zoetekauwen die we waren als tieners – niemand maakte dranken die ik zou kwalificeren als een normal beverage for adults”. Beluister het interview waarin de oprichters meer vertellen over de soms hobbelige route van duurzaam idee naar succesvol bedrijf hier.

In 2008 kocht The Coca-Cola Company 40% van het Honest Tea. De resterende 60% werd gekocht in 2011. Barry Nalebuff startte een andere beverage businessKomBrewCha. Het boek Mission in a Bottle. The Honest Guide to Doing Business Differently — and Succeeding is hier te bestellen.

meer op de homepage

 

Hoezee voor de frosé!

May the herbs be with you.

mr.b cuisine nº 4: Blue Monday.

0 Kommentare zu “Missie in een fles.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *