Opvallend, want waar de flessen en blikken eerst mellow, hippy en happy aandeden wordt nu een sfeer over de bühne gebracht die past bij ’Meer voor mannen’ RTL 7: bebaarde lumberjacks in modderige monstertrucks op moeilijk begaanbare terreinen. Het oude logo in groen en rood dat niet zou misstaan op een Motown-plaat en werd naar ontwerp van bureau United DSN uit San Francisco vervangen door een bad-ass zwart MY-logo op een gele achtergrond. Mello Yello-directeur over het nieuwe gevaarlijke uiterlijk van zijn citrusdrank: “We hope that Mello Yello’s new attitude encourages those who love the outdoors to enjoy their favorite hobbies with a refreshing Mello Yello in-hand.We hope its loyal fans see the new look as something to be proud of, because we know the smooth citrus taste of Mello Yello and its fearless new look will work as hard as he does during his gritty adventures.” Aan de fearless lumberjack die tijdens zijn gritty adventures calorieën telt werd ook gedacht. Deze grijpt in het schap naar Mello Yello Zero, gegoten in een zwart blik met zilveren logo en minimaal geel.
Hot Rod
Om het nieuwe imago van het merk nog meer te laden werd een partnership aangegaan met de National Hot Rod Association. Deze club organiseert dragrace events in de VS en in Canada en voor wie niet bekend is met dragraces: zet twee coureurs neer en laat ze vanuit stilstand tegen elkaar rijden over een niet al te lange afstand van meestal 1000 ft (305 meter). Overigens niet te verwarren met het diametraal tegenovergestelde genre drag race. Brandbureau United over hun brand change: ”Drawing inspiration from the NHRA’s top fuel division, we created a bold and graphic badge that incorporated the ‘MY’ and NHRA logos within a holding icon that represents the engine and exhausts of a top fuel dragster.” Minder mellow en meer RTL7 wordt het niet.
0 Kommentare zu “Almanak: Mello Yello.”