In 2015 was het gebruik van Snapchat op een hoogtepunt. De campagne voor L&P (Lemon & Paeroa), bedacht door het Nieuw-Zeelandse filiaal van reclamebureau Saatchi & Saatchi, zette hier vol op in. Middels vier verschillende Trickshots die verschenen op vier afzonderlijke blikjes werd de beverage loving Kiwi uitgedaagd de halsbrekende toeren met L&P-blik te registreren en te delen op Snapchat. De meest in het oog springende Lie Down Lob, Spinout, Assist of Blind Bomb werd beloond met een wekelijkse prijs of de grote prijs.
Trick training zone
De campagne rond de limited edition blikken, voorzien van fris ontwerp gemaakt door Marx Design uit Auckland en geanimeerd door Mike Amundsen, werd uitgerold via social media, radio en outdoor affiches. Kiwi’s werden aangespoord om een van de vier blikken te bemachtigen, L&P te volgen op Snapchat en snaps in te sturen. Door middel van affiches werd de publieke ruimte getransformeerd tot potentiële trick training zone waar Kiwi’s hun ultimate skills konden testen.
Jandals and towels
Eerder bedacht Saatchi & Saatchi een campagne voor L&P waarin affiches fungeerden als take-out slipperrek. In Auckland, Wellington en Christchurch konden deze jandals maar ook badlakens worden meegenomen door de toevallig passerende Kiwi. Kia ora!
0 Kommentare zu “Big shot!”